Jak rozhulałyśmy MamaAcademy i dlaczego ją zamykamy

  • July 22, 2019
  • BIZNES, MAMA
  • 0 Comments
  • karolina.valim

Przecież wszystko szło tak dobrze! Skąd taka decyzja i co będzie się działo teraz?? No to od początku.


Wszystko zaczęło się w marcu tego roku.

W marcu powołałyśmy do życia projekt “Macierzyński i co dalej”. Piszę my, ponieważ zrobiłam to z moja partnerką w zbrodni Anią Ługowską-Tabaj z bloga TABAYKA. Nasz projekt polega wsparciu mam, które chcą prowadzić własny biznes.

Jesteś mamą na urlopie macierzyńskim, wychowawczym albo po prostu będącą w domu z dziećmi? Masz pomysł i chęć na zbudowanie własnej firmy i pracę w domu, a niekoniecznie powrót na etat? My nauczymy Cię wszystkiego od A do Z. Od znalezienia pomysłu na siebie, jeśli jeszcze go nie posiadasz, do zbudowania prężnie działającego i zarabiającego pieniądze biznesu.

Najpierw były warsztaty stacjonarne w Krakowie.

Właśnie typowo biznesowe i właśnie skierowane do mam. Bilety na pierwsze z nich wypuściłyśmy w marcu i od razu zaczęły wyprzedawać się na pniu. Zaczęłyśmy organizować je więc regularnie aż do czerwca i wracamy z nimi po wakacjach. Mamy 2 typy warsztatów: ogólne, na których uczymy mamy jak znaleźć pomysł na siebie, jak sprawdzić czy pomysł jest dobry, jak znaleźć czas przy dziecku nie zaniedbując siebie, jak napisać prosty biznesplan, na czym polega biznes online, jak używać naszych autorskich narzędzi do zarządzania czasem. A także specjalistyczne, na których w max 5 osobowych grupach uczymy mamy, jak ułożyć strategię pod swój konkretny wybrany biznes.

A potem powstała MamaAcademy.

Wszystko potoczyło się bardzo szybko i intensywnie. W momencie, w którym zdałyśmy sobie sprawę jak wiele mam chciałoby z nami pracować, ale nie jest w stanie być fizycznie w Krakowie, powstał zarys projektu mającego przenieść nasze warsztaty do świata online. Projekt otrzymał nazwę MamaAcademy. Intensywnie pracowałyśmy nad nim w kwietniu i maju, a jego premiera miała miejsce z końcem maja.

Szybko zrozumiałyśmy jednak, że nie chcemy stworzyć tylko i wyłącznie warsztatów w wersji nagrania online. Chcemy więcej. Powstała cała szkoła – platforma online, która posiada lekcje wyczerpujące praktycznie wszystkie tematy związane z budowaniem i prowadzeniem firmy. Jednak nie wszystko na raz, bo materiał jest ogromny. Wystartowałyśmy z dwoma pierwszymi modułami wypełnionymi lekcjami, a co miesiąc w akademii pojawia się nowy moduł tematyczny. Dzięki temu materiał nie przytłacza i co miesiąc można sięgać po nową wiedzę, krok po kroku.

MamaAcademy można było kupić w tygodniowym okienku sprzedażowym w trakcie premiery na przełomie maja i czerwca. Można było zakupić na jeden miesiąc albo na cały rok z góry. Z okazji premiery oferowałyśmy naszym odbiorczyniom promocyjną cenę 49 zł za miesiąc lub 199 zł za rok.

Gotowa na podsumowanko?

  1. Premiera MamaAcademy miała miejsce 22 maja, ale na początku pojawiło się kilka problemów, więc przyjmujemy, że właściwa sprzedaż rozpoczęła się w piątek 24 maja i trwała tydzień, do piątku 31 maja.
  2. Do akademii dołączyło łącznie 95 kobiet. Nasze założenia były takie, że dołączy minimum 20, a maksimum 50 więc udało nam się podwoić nasze “best case scenario”.
  3. Znakomita większość, bo aż 75 mam wybrało opcję całoroczną, będzie więc w akademii do maja 2020.
  4. Aby jak najlepiej wypromować MamaAcademy, zorganizowałyśmy 3 dniowe darmowe wyzwanie w naszej Facebookowej grupie. Jeśli chcesz zobaczyć na czym polegało, poszukaj w zakładce filmy w grupie. Nie będę opisywała tutaj szczegółowych metod promocji, to temat na osobny obszerny post.
  5. Po premierze, MamaAcademy wróciło do sprzedaży w standardowej cenie. Oprócz dni 1,2,3 lipca, kiedy z okazji premiery nowego modułu zorganizowałyśmy dwudniową promocję.
  6. Obecnie czas mija nam na przygotowywaniu materiałów i lekcji do kolejnych modułów oraz na planowaniu dalszych działań.

Skoro tak, to o co chodzi z zamknięciem MamaAcademy? Oszalałyście?

Spokojnie, tytuł artykułu, jak to tytuły mają w zwyczaju, miał za zadanie zachęcić Cię do zaglądnięcia do środka, stąd pomysł, aby był trochę szokujący 😉

To prawda, że zamykamy MamaAcademy: zamykamy możliwość dołączenia do niej dla nowych osób. Skąd taka decyzja? Zakończyłyśmy pierwszą fazę projektu, która miała za zadanie wypuścić na rynek akademię. Pracy było od groma. Nie byłyśmy fizycznie w stanie dopiąć wszystkie elementy tak, jakbyśmy chciały. Najbardziej skupiłyśmy się na tych, z biznesowego punktu widzenia najważniejszych:

  • Nagrałyśmy materiały do MamaAcademy. Lekcje, ćwiczenia, podkasty, ebooki. Nawet najpiękniej opakowany biznes jest bezwartościowy jeśli w środku mamy zgniło jajo. Najbardziej więc liczyła się dla nas jakość treści, jakie proponujemy potencjalnym klientkom.
  • Przygotowałyśmy platformę. O tym gdzie i jak i za ile napiszę kiedy indziej. Natomiast w grę wchodziła tylko platforma automatyczna. Każda kursantka ma swoje własne konto, login, hasło i może ze swojej MamaAcademy korzystać kiedy tylko zamarzy.
  • Przygotowałyśmy sklep internetowy, dzięki któremu każdy mógł zakupić akademię korzystając z podstawowych metod płatności.
  • Przygotowałyśmy całą kampanię promocyjną, a potem sprzedażową. Przy okazji dowiadując się jakie media najlepiej sprzedawały w naszym przypadku. Promocja była głównie organiczna. Ustawiłyśmy jedną płatną reklamę na FB za łącznie 150 zł.
  • Sugerowałyśmy się tym, czego same uczymy. Masz pomysł na biznes? Czujesz, że to jest ten moment? Nie czekaj w nieskończoność! Stwórz dobry jakościowo produkt lub usługę i wypuść go na rynek. Wypuść, sprzedaj, zbierz wnioski i zajmij się dalszym ulepszaniem!
cof

Właśnie dlatego zamykamy. Szykujemy się do fazy drugiej.

Obecnie pracujemy, aby dopracować te elementy projektu, na które w fazie pierwszej po prostu zabrakło nam czasu, a z naszej perspektywy nie były aż tak istotne jak te wymienione w poprzednim paragrafie:

  • Ulepszamy jeszcze bardziej treści MamaAcademy. Fajnie, że stawałyśmy na głowie, aby zrobić dobry materiał, ale przecież dopiero prawdziwe kursantki mogą nam powiedzieć jak im się z nami uczy, prawda? Słuchamy więc ich opinii i bardzo się nimi sugerujemy.
  • Skupiamy się na stronie wizualnej projektu. Wszystko (oprócz grafiki od cudownej Lojesi, którą widzisz w tym poście) zrobiłyśmy same. Kolory marki, fonty, logo, kampania promocyjna, grafiki, strony lądowania, zdjęcia… to wszystko zasługa nasza, z małą pomocą naszych mężów. Obecnie chcemy popracować nad tymi rzeczami z profesjonalistami. Czeka nas biznesowa sesja zdjęciowa, praca z graphics designerem, na pewno zmiana kolorystyki.. wkrótce pokażemy się światu w nowej odsłonie!
  • Ulepszamy system płatności. Oprócz tego, co mamy czyli tPay i PayPal, zależy nam bardzo na tym, aby wdrożyć: płatności kartami, płatności subskrypcyjne, a także możliwość zakupu MamaAcademy na raty. To będą najważniejsze zmiany w naszym sklepie internetowym.

Kiedy więc będziesz mogła dołączyć na pokład MamaAcademy?

Kiedy wprowadzimy nasze ulepszenia i zmiany i będziemy gotowe na ponowne otwarcie bram. Wtedy też zaprezentujemy się światu w nowej odsłonie! Konkrety? Możesz zapisać sobie w kalendarzu, że na przełomie września i października. Ale do tego czasu zachęcamy Cię, abyś nas śledziła. Będziemy skrupulatnie pokazywać, jak rozwijamy naszą markę! Bądź z nami:

  • w naszej prężniej rosnącej w kobiecą moc grupie! KLIK
  • na naszym profilu na Instagramie. KLIK
  • zapisz się na nasz newsletter, przy okazji pobierając darmowego ebooka “35 pomysłów na biznes dla młodej mamy.” KLIK
  • Zaintrygowałyśmy Cię i chcesz poczytać jeszcze więcej o MamaAcademy? KLIKNIJ TUTAJ

A co, jeśli bardzo chcesz dołączyć do MamaAcademy jak najszybciej?

Zgodnie z naszym zwyczajem, pierwszego dnia każdego miesiąca organizujemy webinar pełen wiedzy, z okazji pojawienia się nowego modułu w MamaAcademy. Webinary te są ogólnodostępne i darmowe i dla uczestniczek uruchamiamy małą promocję na dołączenie do MamaAcademy ze zniżką. Jeśli więc bardzo chcesz dołączyć, prawdopodobnie będziesz mogła zrobić to przez pierwsze 3 dni sierpnia i września. Aby wiedzieć na 100% najlepiej czytaj posty na naszej grupie i/lub nasz newsletter.

Jak nie przegapię ponownego otwarcia MamaAcademy po wakacjach?

Bardzo prosto. Zapisz się na listę zainteresowanych MamaAcademy. Taki zapis do niczego Cię nie zobowiązuje, a dzięki temu będziesz jako pierwsza dostawała wiadomości o otwarciu akademii! Warto! A przy okazji, w podziękowaniu za zapis, otrzymasz nasz darmowy ebook “35 pomysłów na biznes dla młodej mamy”.

Na listę zainteresowanych zapiszesz się TUTAJ.


Dziękujemy Ci za Twoją uwagę i za przeczytanie naszego posta!

Karolina Bugała-Valim

Ania Ługowska-Tabaj

karolina.valim

Moją pierwszą firmę założyłam w wieku 24 lat, a w kursach online rozsmakowałam się chwilę później. Buduję, rozwijam, planuję kursy oraz inne produkty cyfrowe w...Brazylii. A obecnie również w Polsce. Moje top 3: kawa, kawa i jeszcze raz kawa.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: